wtorek, 20 sierpnia 2013

021, 022, 023 Trzy mini recenzje w jednym #1

http://1.fwcdn.pl/po/71/00/627100/7557683.3.jpg?l=1373934297000Obecność (The Conjuring)
Premiera: 26.07.2013

Film był naprawdę w porządku, jak na horror. Spodziewałam się totalnego chłamu, sądząc po horrorach jakie obecnie się produkuje, ale zostałam mile zaskoczona. Nie była to banalna historia. Owszem, czasem zdarzały się fragmenty powodujące u mnie nagły atak śmiechu (przewidywalne i oklepane momenty - na przykład samo-zamykające się drzwi), ale film zrobił na mnie dobre wrażenie.
W skrócie: Małżeństwo, które zajmuje się badaniem zjawisk paranormalnych, zostaje poproszone o pomoc w sprawie nawiedzonego domu. Jego mieszkańcami jest rodzina, w której skład wchodzą rodzice i trójka dzieci. 
Ogólnie było naprawdę nieźle. W jednym momencie nawet podskoczyłam ;) Polecam - w dobie horrorów, które aktualnie się produkuje, ten jest prawdziwą perełką.

Ocena: 7/10


Premiera: 05.07.2013

W skrócie: Historia dziejąca się chyba sto lat później. Ziemię atakuje wirus, który przemienia ludzi w zombie. Rozpoczyna się walka o przetrwanie.
Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie xD Filmów o tej tematyce jest masa (Noc żywych trupów, Zombieland, Wiecznie żywy). "World War Z" pokazuje jednak, że wciąż można zrobić naprawdę dobry film z tego gatunku. 
Gra aktorska Brada Pitta była na optymalnym poziomie. Jednak to przedstawienie zombie i wykreowanie świata, który został pogrążony w chorobie, bardzo mi się spodobało. Było wiele momentów trzymających w napięciu, przykładowo próba zdobycia antidotum na chorobę. 
Film był po prostu niezły. Do zobaczenia na raz.
Ocena: 6/10


http://1.fwcdn.pl/po/89/60/558960/7557540.3.jpg
Premiera: 16.08.2013
 Kolejny film ukazujący wizję nieodległej przyszłości. Ukazany za 115 mln dolarów świat, w którym bogaci ludzie żyją w kosmosie, w miejscu zwanym Elizjum, a reszta tłoczy się na zanieczyszczonej Ziemi, ma szansę na dobrą fabułę.
Skrócony opis: Ziemski obywatel Max pragnie dostać się do luksusowej stacji orbitalnej Elizjum. Pragnie walczyć o prawo do zamieszkiwania tego miejsca przez wszystkich ludzi.
Film nie powalił, ale był bardzo dobrze zrobiony. Momentami fabuła była po prostu żałosna - te momenty "niby" chwytające za serce, wielkie poświęcenia bohaterów, rozłąki, śmierć najbliższych itp. Szczerze powiedziawszy, to poszłam na niego tylko i wyłącznie ze względu na Jodie Foster (którą ubóstwiam). Jej rola nie powaliła. 
Film przeciętny. Zakończenie może niektórych zaskoczyć (nie jest typowo Hollywoodzkie), ale tak, to nic poza tym.

Ocena: 5/10

3 komentarze:

  1. Horrory to nie moja bajka - nie interesują mnie, bo jestem za mała.

    Ale ogółem ciekawie opisane ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Ciebie do konkursu. Więcej tutaj: ;)
    http://yourlifeismylife-world.blogspot.com/2013/08/liebster-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Zerknęłam na recenzję filmu ,,Obecność'' ponieważ horrory nieziemsko mnie ciekawią. Jest to ze mną tak, że z jednej strony boję się obejrzeć, co będzie dalej. A z drugiej, jestem po prostu masakrycznie ciekawa, co będzie dalej. Jeżeli już obejrzę jakiś horror do końca to, jednak - jestem zadowolona. A co do samego filmu ,,Obecność'' to nie oglądałam go. Ale byłam go ciekawa jak żadnego innego. Na szczęście, moja kuzynka na nim była i opowiedziała mi z grubsza fabułę filmu, więc w miarę się nasyciłam :) Obejrzałam również recenzję ,,Carrie''. Lecz od początku ślinka na ten film była zdecydowanie mniejsza. Może dlatego, że zwiastun filmu zbytnio nie spełniał swojej roli. Nie zachęcił mnie do obejrzenia tej produkcji. Chociaż cenię Stephena Kinga za jego horrory, to co do filmów mam znaczący dystans.

    OdpowiedzUsuń